Wednesday, July 1, 2009

SCKL MARATHON ~ d Day..

Date: 28/6/09
Time: 5.00am
Venue: Dataran Merdeka
Target: 5hr30min


W d chap ayam gang b4 d race.. (l-r) Azhar,Zainy,Ida,Farid,Zaki + Me..

So tat morning arrived @ dtrn dlm kul 3.50am, aku pg dgn aki,adai & azhar(geng2 biasa aku).. masa sampai weather ok je.. tp dlm kul 4.35am hujan trn so tpaksa lah kitaorg warming up dlm hujan.. flag off tpt kul 5am still dlm keadaan hujan tp x lebat lah, aku rasa ada lah dlm 4k br hujan trn so cuaca mmg sjk sikit.. anyway pace aku masa ni slow skit tp dpt maintain pace, masa ni mmg ramai gak lah yg potong aku.. laju2 diaorg ni.. aku reach 10k dlm masa 59min, well not bad time aku coz within 1hr.. larian smooth je.. bila sampai mark 15k, ambk pisang kat wtr station.. rasa nya still early utk mkn psg so carry je lah dlm 18k br mkn psg 2.. bila reach 20k kat area chow kit aku drop by kat shell station 4 toilet.. timing masa 2 dlm 2hr5min..

Bila sampai kat area pavillion dlm 27k, peha aku dah rasa skt.. pelik gak coz normally lutut yg skt tp lutut aku still ok lg.. anyway its not affected larian aku, so carry on lari cam biasa je cuma kat area bkt bintang ni up hill skt.. sampai petaling street kat 30k aku sggh toilet 4 2nd time, timing dlm 3hr20min.. still with in target sama cam last yr gak, hopefully dpt sampai dlm 5hr.. time ni aku dah start jalan kaki je coz jln kat stdm negara ni uphill, x larat sgt nak lari.. tp msk jln hang tuah aku lari blk sampai ke flyover dwn bahasa lps 2 continue bjalan daki flyover 2.. bila trn flyover pickup truck dbkl pass by aku dgn 3-4 runners yg injured dlm 2.. so mgkn ni lah sweeper bus yg biasa organiser sediakan utk runners yg injured + x larat utk habis kan marathon diaorg.. harap2 jgn lah aku sekali2 naik bus ni masa buat full.. x rela aku unless klu btl2 injured lah..

Sampai wisma tani dlm 38k jumpa IM zulhassan tgh blenggang.. halfway lg dia dah injured.. dpn wisma tani ada wtr station tp air dah habis.. memang x patut btl benda cam ni happen masa lari full marathon.. so far d 3 full yg aku lari x pernah happen mcm ni.. btl2 cam low class je organiser ni coz x leh nak foresee benda mcm ni boleh happen bila wtr station is being share w 10k,21, & 42k.. aku slowly lari coz nak reach finhising line dlm 5hr tp bila sampai jln kat JKR perut aku dah senak.. sama cam last yr gak bila sampai area sini mgkn jln kat jkr ni down hill so tpaksa lah aku bend down utk 3-4 kali.. time ni aku rasa mmg x de harapan je nak reach 5hr.. sampai bgn dbkl dah 4hr40, tiggal lg 3k 2 go tp memang sakit gak lah nak maintain pace, mcm ni lah bila x ckp training.. turn jauh gak lah kat bgn cycle & carriage d chow kit, bila sampai bgn MJ jumpa linda tgh bjalan.. laju gak cik kak ni tp dah cramp tpaksa bjalan je.. so spanjang jalan TAR memang ramai org kiri kanan yg tgk + bg semangat, jumpa gak kak jenap yg on d way blk hotel.. so bila sampai kat dtrn dah ramai org kiri kanan bg tepukan semangat kat fininsher runner yg baru sampai.. nampak lah member2 yg dah lama tggu aku sampai dlm panas 2.. thanx guys.. bila aku tgk ramai supporter kat finishing line 2 aku rasa bsemangat cam lari kat singapore je.. atmosphere dia kat finishing line memang meriah cuma bserabut skit bila ramai sgt org yg dah habis lari blegar kat dpn jln fininshing.. anyway akhirnya sampai gak aku d finishing line dgn timing 5:07:34.. well x dpt nak timing sub 5 this time but still within initial target + bttr than sundown hr 2..


Finishing yg penuh semangat.. (Thanx Tey 4 d photo)


POST RACE..

Treat ur self w d show..


Survey new training ground..

1 comment:

  1. tahniah bro for SCKLM..impossible is nothing..
    wah..kat KLCC tmpt paling best training...semua lengkap..hill ade sket..rata pon ade..atas pemukaan trek yg lembut lagi..pastu bleh buat speed training skali..mmg BEST!

    ReplyDelete