Sunday, July 12, 2009

IPOH INTERNATIONAL RUN ~ Chaos

Date: 5/7/09
Time: 6.55am
Distance: 10km

Bgerak from kl lewat skit coz kamarul & hamdi sampai labat (mtr rosak).. so roughly 4.30pm br klr dr kl.. stop by kat tapah & kat sana jumpa midon,naresh,murali + jasni so gerak ke ipoh sekali.. sampai ipoh roughly 7pm ++ tp x jumpa stdm.. lama gak lah pusing town ipoh ni dkt kul 9 br sampai stdm indramulia utk abik bib no.. tp bib aku sarjit (member off branch ipoh) dah tolong ambik kan so bila sampai hotel br dia bg bib, thanx bro.. mlm 2 aku stay @ hotel lotte dgn zaki,azhar,adai,midon,naresh,jasni,murali dlm family suite.. thanx 2 ann + irina coz tolong book kan hotel 4 us..

Tgh bincang strategy


Subuh yg lebat..

Pg 2 kul 5am dah bgn tp kat luar hujan selebat2 nya.. tension je semua org masa ni, midon time ni pun dah rasa x nak lari dah.. anyway dlm kul 6.15am kitaorg gerak gak ke stdm dlm hujan lebat.. sampai je sana redah je hujan utk ke starting point, eventhough hjn x reda lg tp ramai yg dah sampai.. we been inform earlier yg race utk semua category akan start serentak.. tfikir gak lah bila semua start @ d same time blh klm kabut masa starting nanti.. pkl 7am semua runners dah bkumpul kat starting point dlm keadaan hujan msh trn lg coz pikir yg event dah nak start.. adalah dlm 15min aku bdiri dlm hjn tp race msh x start lg so bila dah x tahan sejuk aku pg bteduh kat dpn stadium.. gila diaorg ni, x kan nak tggu hjn bhenti br nak start race padahal runners semua dah get ready kat starting point.. so kul 7.30am br d lps kan.. maknanya semua runners kena bhujan dlm 30min br start lari.. gila!! stupid!!

start je race, semua bdesup.. aku tgk ada yg btolak2 coz jalan nak klr stdm 2 sempit skit + redah je lopak2 air.. aku start dgn slow pace je coz mmg x larat sgt tp lari gak lah.. since semua category lari serentak mmg ramai time la jalan coz x perasan signage yg kat tepi jalan 2 bila ramai sgt runners.. aku lari ni pun ikut je runners dpn yg pakai bib sama category..

time ni aku maintain je larian aku & gang2 runners yg lain awal2 lg dah sayur aku.. memang terasa lah sakit dr SCKL yg x recover lg.. sampai ke finishing line ari ni.. klu x slp dlm 3k br hujan bhenti + time ni lah br route 10k & 21k split.. ada gak lah yg tsilapku lari slow pace & bila dah dkt dgn stadium br gear up skit pace aku.. akhirnya aku cross fininshing line dgn timing 50min tp medal dah x ada.. but its ok coz memang aku x target pun dlm event 10k ni..

masa sampai kat fininshing line 2, official dia x bg pun sijil tp aku been inform yg sijil blh collect kat booth yg disediakan.. bila sampai booth 2 aku tgk ramai sgt yg tgh beratur so aku malas lah nak collect setakat sijil je, biar lah gang2 lain lain q coz diaorg nak collect medal diaorg.. tp aku tgk org btambah ramai + q x gerak2.. time ni lah keadaan btambah kelam kabut, tmpt ambik medal + cert at d same place.. ramai gak lah aku tgk yg dah mengamuk kena q lama just nak ambik cert je.. yg nak ambk medal pun bengang gak coz lari 10k je dah 50min tp q nak ambik medal+cert 1hr5min.. mengarut sggh..!! aku tgk zaki pun dah x nak ambik medal dia.. nama je INTERNATIONAL event tp organizer teruk betul..!!
Kena berebut nak ambik cert & medal..

ada sorang mamat ni siap boleh curi 1 beg plastik medal masa keadaan tgh kelam kabut 2... padan lah muka diaorg.. even 1 of d official blh ckp kat aku "u can't compare this w kl", bila aku mention kat diaorg yg event kat kl x mcm ni.. mMmm.. whatever lah..!!

Chap ayam in action..

Santapan @ hainan chicken rice..

No comments:

Post a Comment