Monday, June 15, 2009

DER PACEMAKERS CIRCUIT RUN 3 - "erkh.. u nampak ke apa tu..!

13/6/09
9pm
Tmn Bkt. Jalil


Race mlm ni, 1st time aku trn belari sjk blk dr sundown dlm 2 mggu lps.. rasa x confident utk lari still ada since lutut aku msh skt lagi tp aku buat biasa je setiap kali attemp race.. masa kat starting line sempatlah borak dgn mitchelle, aku ckp aku nak lari follow dia.. hihi.. (mkn asap lah jwb nya..) race start ontime kul 9pm.. 1st 2k lari ok je pace aku tp lps 2 perut aku senak.. hampehh.. x warm up dgn btl td.. stop jap, buat warm up dulu.. masa ni lah abg mahdi potong.. "pg dulu bang".. lps 2 gehjan lak potong.. "aku ok bro.." lps ok br sambung lari.. 1st lap 17min.. msk lap ke 3, aku tgk timing dlm 54min.. alrite.. within target.. total lap kena cover 7.. lari dlm tmn bkt jalil ni sakit sikit coz bbukit tp menarik psl track dia x bosan sgt.. msk lap ke 5, mitchelle dah potong aku.. mMmm dah agak dah..

Masa last lap, gaps antara runners mmg dah jauh dah.. so bila naik bkt selepas tasik kat blkg 2 aku jalan je.. x larat nak lari dah.. masa ni aku sorang2 je, mmg x de runners dpn & blkg aku.. tp x lah sepi sgt coz sblh 2 highway je, mmg dgr bunyi kereta cuma x nmpak je coz track kat atas bkt + tselindung dgn pokok2.. lps daki bkt aku lari pelan2 approaching toilet yg kat blkg 2.. suddenly bila aku lps je toilet 2, aku ternampak kelibat sekor binatang dlm 10 meter dpn aku.. keadaan track 2 kelam sikit, binatang 2 btl2 kat tgh track tgh nak cross dr kanan ke kiri.. aku stop coz aku cuak sikit + confused..! binatang apa 2..!!!

Bila aku toleh belakang, aku nmpk sorang runner ni dlm 10mtr blkg aku.. so aku tggu dia sampai kat aku.. bila aku toleh blk kat dpn binatang 2 dah hilang.. aku tanya runner 2.. "erkh.. u nampak ke apa tu..?" dia ckp.. "anjing ke..!" aku senyap je.. aku smbg lari blk dgn dia.. bila dah lps dr tmpt aku nmpk binatang 2 cross.. aku ckp dlm hati.. "itu bkn anjing..! tp 2 binatang pembawa "INFLUENZA H1N1"..!! ehh apa dia buat kat dlm tmn bkt jalil ni..!! ahh.. confused aku.. btl ke apa yg aku nampak 2.. tp dgn physical yg bsr + kepala menunduk mengadap tanah masa bjln.. aku confident dgn apa yg aku nampak.. well nsb baik aku nmpk masa last lap so x lah kena lalu lg tmpt 2.. so at last aku managed habis kan larian dgn timing 2jam20minit.. not bad coz timing aku 10mnt lbh awal dr target aku.. masa lpk mkn + minum aku tanya regular runner yg biasa dgn track 2, diaorg admit apa yg aku nmpk 2 memang betul....!


mcm biasa, santapan after race..

1st trophy..

great organisor + nice food..

2 comments:

  1. kat situ memang byk binatang haram tu. Ghejan penah cter dulu.

    ReplyDelete
  2. hahaha menarik...ingatkan nampak hantu br nak excited baca :P, well i think dorang pon nak join gak race tuh...hahaha :D

    ReplyDelete